Alege o zi in CINEMA

Saptamana 18.05 - 24.05
L Ma Mi J V S D
recenzie
09.06.2016
Masina de bani

Jodie Foster aduce pe marile ecrane un thriller captivant, care reprezinta, intr-o oarecare masura, o satira adusa crizei financiare. Filmul ne face sa reflectam asupra unui subiect delicat al zilelor noastre, anume – coruptia in lumea afacerilor.

George Clooney il interpreteaza pe Lee Gates, un moderator TV, care prezinta o emisiune de succes “Money Monster” (“Masina de bani”). El se pregateste pentru o noua emisiune live si ceea ce pare o zi obisnuita in studiourile de televiziune se transforma intr-un cosmar. Kyle Budwell (Jack O’Connell) se strecoara pe platoul emisiunii si ii ia ostatici pe Lee si intreaga sa echipa TV. Kyle ameninta ca va arunca cladirea in aer, venind cu o vesta cu bomba pe care Lee, amenintat, este nevoit sa o imbrace. Totul se intampla in direct spre socul tuturor, iar politia trebuie sa faca un plan rapid pentru a-i salva pe Lee si pe ceilalti membri ai echipei “Money Monster”.

Dar, de ce Kyle este atat de furios? Aflam inca de la inceput motivul: el a pierdut suma de 60.000 de dolari atunci cand, din cauza unui pont gresit al lui Lee, lucrurile iau o intorsatura dramatica si toti cei care au crezut ca isi investesc banii intr-o afacere de succes au pierdut tot. Kyle vrea sa stie cine e vinovatul, de ce IBIS a pierdut peste noapte banii tuturor celor care au investit in companie. Cu alte cuvinte, el vine cu intrebarile pe care nimeni nu indrazneste sa le puna.

Asadar, emisiunea economica a lui Lee, cu tendinte comice, se transforma in una dramatica, in care moderatorul trebuie sa il tempereze pe Kyle pentru ca acesta din urma sa nu arunce cladirea in aer. Lee impreuna cu regizoarea emisiunii – Patty Fenn (Julia Roberts) – vor incerca sa afle cauzele acestor pierderi financiare si, in acelasi timp, vor lupta pentru a supravietui.

Desi inceputul filmului este putin static, odata cu sosirea lui Kyle pe platourile de filmare, “Money Monster” se transforma intr-un thriller captivant, cu o actiune coerenta si foarte bine structurata. Jodie Foster, fiind cunoscuta mai mult ca actrita, dovedeste ca se descurca excelent si in spatele camerelor de filmat. Ceea ce mi-a placut a fost faptul ca, in ciuda inceputului mai lent, actiunea se desfasoara rapid. Filmul cuprinde scene dramatice, intense si de suspans, dar si momente comice. Unele parti ale filmului sunt previzibile, fiind usor de anticipat ceea ce urmeaza sa se intample, dar “Money Monster” are, cu siguranta, scene care va vor surprinde. Filmul reuseste, astfel, sa creeze cu succes un echilibru intre drama, thriller si comedie.

In ceea ce priveste distributia, ma bucur sa ii revad pe George Clooney si Julia Roberts si sper ca aceasta sa nu fie ultima lor colaborare. Amandoi se descurca excelent si o surpriza placuta a venit din partea actorului Jack O’Connell, pe care e posibil sa il stiti din filmul regizat de Angelina Jolie – “Unbroken”. O’Connell il interpreteaza pe Kyle care se confrunta cu multe stari contradictorii. A pierdut o suma de bani importanta si se simte pierdut. Atacul reprezinta forma cea mai usoara de a scapa de problemele si esecurile sale si de a cauta un vinovat pe care sa il pedepseasca. In ciuda dificultatii interpretarii unui asemenea personaj complex, Jack O’Connell face fata cu brio si abia astept sa il urmaresc si in alte productii.

In concluzie, Money Monster” (“Masina de bani”) este un thriller reusit, iar Jodie Foster reuseste sa creeze suspans, pe care il mentine pana la final. Mai mult decat atat, ne face sa ne intrebam cine sunt, cu adevarat, agresorii si care sunt victimele pentru ca, poate, pe cel pe care il consideram vinovat este de fapt o victima. Nu este un film perfect, dar merita sa fie vizionat. Din 3 iunie la Hollywood Multiplex.

Programul complet aici.

Sursa: starfilme.com

Comenteaza
Recomandari
15.05.2018

Book Club urmăreşte viaţa a patru prietene foarte bune şi schimbările care se produc în...

In rolurile principale: Jane Fonda, Andy Garcia, Alicia Silverstone, Diane Keaton, Richard Dreyfuss, Mary Steenburgen

04.05.2018

Urcă-te la bordul lui Millennium Falcon şi călătoreşte către o galaxie foarte-foarte...

In rolurile principale: Emilia Clarke, Alden Ehrenreich, Woody Harrelson, Paul Bettany, Thandie Newton, Donald Glover, Warwick Davis, Clint Howard, Joonas Suotamo, Phoebe Waller-Bridge, Richard Dixon, Ian Kenny, Deepak Anand, Sarah-Stephanie, Omar Alboukharey, Slim Khezri, Sean Gislingham, Nathaniel Lonsdale, Douglas Robson, Daniel Prewitt, Ray Whelan

15.05.2018

Într-o lume în care oamenii şi câinii inteligenţi coexistă, un câine poliţist rottweiler,...

In rolurile principale: Stanley Tucci, Natasha Lyonne, Alan Cumming, Will Arnett, Gabriel Iglesias